Tři holky, stovky liků, moře haterů. Výsledky #projektdiplomka


V dubnu jsem se z jistých důvodů rozhodl, že budu exhibovat. Na netu a sociálních sítích. Ze své ložnice se svou diplomkou. Základní cíle byly donutit se k napsání diplomky, udělat buzz a vyzkoušet si nezvyklý sociální experiment. Více o mých pohnutkách v původním blogpostu a o jeho průběhu v článcích, které o #projektdiplomka napsaly TyInterety, Reflex a Lupa.cz.

Protože historky, jak mě holky odmítaly, protože mě nechtěly zdržovat od psaní diplomky, jak úchylné tresty mi vymyslela FB komunita, pokud by se mi to bývalo nepovedlo, a jak vtipkovala komise u obhajoby, už padly jinde, podívám se dnes na celý projekt z čistě marketingového hlediska, pojmenuju nástroje a vyčíslím, jak to celé dopadlo.



Než se ale dostanu k tvrdým faktům, musím upozornit, že mediální ani marketingovou strategii jsem si předem explicitně a formálně nedefinoval. Byl to spontánní nápad a během #projektdiplomka jsem postupoval spíš intuitivně. Zpětně musím přiznat, že vše mohlo být daleko lépe promyšleno a naplánováno (např. témata a s tím související úroveň vtipnosti fotek). Největší škoda asi byla, že v okamžiku, kdy jsem vygeneroval největší traffic, jsem ještě neměl hotovou svou osobní stránku www.pavelsima.cz. Na druhou stranu jsem především musel napsat samotnou diplomku a na ptákoviny nebyl úplně čas, že jo :)

#projektdiplomka marketingovým pohledem


Produkt
- Pavel Šíma

Cíle
- Napsat diplomku
- Zvýšit awareness
- Vylepšit pozici ve vyhledávačích vůči ostatním Pavlům Šímům
- Získat nové followery
- Získat nové "fanynky"
- Získat pracovní nabídky

Nástroje
- Instagram
- Blog (Blogger)
- Google docs
- Facebook
- Twitter
- "Tiskové zprávy"



Výsledky
- 1 napsaná diplomka; obhájena za A
- 3 články ve velkých médiích, z toho všechny tři otvíráky na homepage a jeden dokonce dlouhé interview
- 737 FB liků těchto tří článků
- 41 liků fotek na Instagramu, 128 na FB
- cca 50 nových followerů na Twitteru
- Několik set až tisíc lidí vidělo rozepsanou diplomku (odhad, protože jsem nenasadil měření)
- 46 tweetů s hashtagem #projektdiplomka podle klaboseni.cz (asi polovina je mých)
- Článek z lupa.cz na 6. místě v Google search na dotaz "pavel šíma"
- 5 nových obrázků na prvních dvou strankách v Google obrázky na dotaz "pavel šíma"
- 1 katedra politologů se mě dva měsíce konstantně ptala na #projektdiplomka (včetně učitelů)
- 3 cizí holky mi napsaly na FB
- 1 pracovní nabídka a další úspěšný pohovor (i když samozřejmě nejde o zásluhu #projektdiplomka o samotě)
- Málem 1 přednáška na brněnském Barcampu
- 1 superhaterovská diskuse pod článkem na lupa.cz (už aspoň vím, že jsem "hodonínskej kokůtek, nic víc!")



Podtrženo sečteno, #projektdiplomka uspěl ve všech cílech a dalece předčil má očekávání. Co myslíte vy? Úspěch nebo fail? A dá se vůbec na sebe samého pohlížet jako na produkt prodávaný marketingovou kampaní?

Štítky: , , , , , , , , , , , , , ,